Huh Suyon (B.1993) has been engaged in artistic endeavors that reveal a critical consciousness regarding the contradictory and dualistic aspects she encounters as a member of society. Her work explores the irony of social issues contrary to commonly shared beliefs and touches upon the ambivalence felt by individuals living in contemporary society, where they experience a sense of estrangement from society as they are subordinated to it. She explores the emotion of anxiety, which is rooted in the distortion of the unseen reality and underlying aspects of life, through painting and three-dimensional works.
Huh Suyon studied Oriental Painting at Ewha Womans University, College of Fine Arts. Her solo exhibitions include Insecure MS. KIM (2022, Oksangfactory), FOLLOW THE RABBIT (2021, FAS), and great exhibition 2019: Retrieve, Recycle, Revive (2019, G Gallery). She has also participated in group exhibitions such as Untalely (2023, Tabularasa Gallery), To be anything, To be nothing (2023, Post Territory Ujeongguk), Temporary Landing (2022, TINC), and The Long Now (2021, d/p), amongst many others. Her works are held in the Art Bank of the National Museum of Modern and Contemporary Art and numerous private collections.
허수연(B.1993)은 사회 내에서 개인으로서 작가가 발견하는 양면적이고 모순되는 지점에 대한 비판 의식을 드러내는 작업을 해오고 있다. 사회적으로 공유되는 통념에 반하는 사회 문제의 아이러니와 현대 사회를 살아가는 개인이 사회에 종속되며 느끼는 표리부동함에서 오는 양면적인 지점을 짚어내며, 보이지 않는 현상과 삶의 이면적인 부분들의 왜곡에서 근간한 불안이라는 감정에 대한 탐구를 회화와 입체로 옮긴다.
허수연은 이화여자대학교 조형예술대학에서 동양화를 전공하였다. 개인전으로는 《Insecure MS.KIM》(2022, 옥상팩토리), 《FOLLOW THE RABBIT》(2021, FAS),《great exhibition 2019:Retrieve, Recycle, Revive》(2019, G Gallery)를 열었고, 《Untalely》(2023, Tabularasa gallery), 《To be anything, To be nothing 》(2023, 탈영역우정국), 《Temporary Landing》(2022, TINC), 《긴 지금 The Long Now》(2021, d/p)외 다수의 그룹전에 참여했다. 또한 국립현대미술관 미술은행과 다수의 개인 컬렉션에 작품이 소장되어 있다.