The careful and precise work process of Robert Moreland (B.1980) begins with the making of miniature maquettes. The maquettes function as compositional guidelines for when the artist makes the decision to realize them on a larger scale. Moreland prepares his wooden panels according to their planned-out forms and hand-stretches canvas onto them using tacks. The finished three-dimensional paintings offer viewers different perspectives depending on the direction in which they are observed. Moreland experiments with how the volume of the pieces can distort the colors and shapes on the canvas, demonstrating how the folded structure is not just an object to be admired from afar, but something that viewers can interact with.
Robert Moreland has held numerous solo shows during his career, which includes The Hole NYC, the Wilding Cran LA, The Louisiana State Museum, the Shaw Center for the Arts, and the New Orleans Contemporary Art Center. Moreland’s work has been collected by the Koo House Museum and the Frederick R. Weisman Art Foundation.
로버트 모어랜드(B.1980)는 모든 작품을 제작하기 전 먼저 작은 모형을 만든다. 그리고 계획된 형태에 따라 나무패널을 제작하고, 그 위에 캔버스를 씌우고 압정을 이용해 고정시킨 후 가죽경첩을 이용해 연결한다. 이렇게 완성된 작가의3차원 회화는 보는 각도에 따라 다른 형태로, 빛의 방향에 따라 미묘하게 다른 컬러로 보여진다. 화면의 색과 선이 캔버스의 볼륨에 의해 어떻게 왜곡되는지를 실험하는 작가는 종이접기 하듯 오리고 졉혀진 구조를 통해 작품이 단지 보는 대상이 아닌 공간 안에서 관객과 상호관계 속에 있음을 보여주고 있다.
로버트 모어랜드는 뉴욕The Hole, LA의 Wilding Cran Gallery에서 개인전을 열고, 루이지애나에 있는 Louisiana State Museum와 Shaw Center for the Arts, 뉴올리언즈 Contemporary Art Center에서 열린 그룹전에 참여했다. 작가의 작품은 경기도 구하우스 미술관과 루이지애나의 Frederick R. Weisman 컬렉션에 소장되어있다.